پارس بلاگ پارس بلاگ .

پارس بلاگ

ارائه نخستين ارز ديجيتال ايراني با پشتوانه سه بيمه ايران، البرز و رازي

 

مديرعامل موسسه برگ زيتون از ارائه نخستين ارز ديجيتال ايراني با پشتوانه سه بيمه ايران، البرز و رازي خبر داد و گفت: عرضه خصوصي اين رمز ارز ايراني از فردا به مدت ده روز آغاز مي شود.

عباس جم مديرعامل موسسه برگ زيتون در نشست خبري با حضور اصحاب رسانه  از راه اندازي نخستين كيف رمز پايه ايراني با قابليت اتصال به فضاي بين الملل خبر داد و گفت: عدم قانون گذاري مناسب و بي تدبيري طي اين مدت فرصت بهره مندي ايرانيان از فضاي ارز رمز ها را گرفت لذا اگر قرار باشد كشور ايران تحولي را رقم بزند، بايد به بازار بين المللي در بازار ارز ديجيتال بپيوندد.

 

وي با بيان اينكه آماده ايم كه آينده اي خوبي در زمينه ارز رمز در كشور را رقم بزنيم، افزود: براي عبور از تحريم ها با استفاده از رمز ارز ها سه ضلع نياز است كه نخستين آن "فناوري بلاك چين بومي" و مهترين موضوعي كه اگر بخواهيم يك توكن در كشور داشته باشيم.

 

بنابه گفته مديرعامل شركت برگ زيتون، مجموعه هاي مختلف در كشور با هزينه هاي زياد روي شبكه هاي خارجي از جمله اتريوم توكن منتشر كردند و بعد روي شبكه هاي ديگر اما به دليل چند برابر شدن كارمزد شبكه موفق به ادامه كار نشدند و موجب هدر رفتن سرمايه هايشان شد.

 

وي تصريح كرد: اگر مي خواهيم به شبكه بلاكچين جهاني بپيونديم در ابتدا بايد يك بلاكچين بومي داشته باشيم لذا در كشور هاي همجوار شركت برگ زيتون توانست پلتفرم گرافين را بومي سازي كرده و سورس آن هم به رايگان در اختيار شركت هاي دانش بنيان قرار مي دهد.

 

جم كاركرد هاي كيف پول ايراني را مورد اشاره قرار داد و گفت: بسياري از كيف هاي پول در ايران اكنون بسته شده است و به همين خاطر بسياري از سرمايه ها از كشور رفت ، بنابراين بايد حتما كيف پول رمز پايه ايراني داشته باشيم، تا قابليت تعيين آدرس هاي بين المللي را داشته باشد.

 

مديرعامل شركت برگ زيتون با تاكيد بر اينكه نخستين كيف رمز پايه ايراني با قابليت اتصال به شبكه هاي بين الملل را با بسياري از مشكلات كه وجود داشت راه اندازي كرديم، بيان كرد: جمعيت قابل توجهي در زمينه رمز ارزها فعاليت دارند اما به دليل نبود صرافي موفق به انتقال وجه نشده بودند لذا برگشت پول امكان پذير نبود بنابراين "صرافي برخط رمز پايه" ديگر خدمتي بود كه توسط اين شركت راه اندازي شده است.

اين كارآفرين در حوزه ديجيتال ادامه داد: صرافي بين المللي را در كشور استوني راه اندازي كرده ايم لذا با افتخار در صرافي بين المللي سريكس ?? به چهار كشور آمريكا، كانادا، انگليس و رژيم صهيونيستي سرويس نمي دهيم.

 

جم از ارائه رمز ارز ايراني bzb «نخستين ارز ديجيتال ايراني» با پشتوانه سه بيمه ايران، البرز و رازي خبر داد و گفت: ابتداي سال ??  براي ارز bze توكن ارائه كرديم كه در ? صرافي بزرگ دنيا اين توكن پذيرفته شده است لذا از فردا همزمان با ميلاد امام رضا(ع) به مدت ?? روز با ?? هزار توكن bzb عرضه خصوصي در سايت https://zarnetwork.com آغاز مي شود و هركدام به قيمت ?? ميليون تومان است.

 

مديرعامل شركت برگ زيتون معتقد است كه در آينده صادرات و واردات از طريق bze انجام شود و بازگشت پول به راحتي صورت مي گيرد.

وي اضافه كرد:  در ?? بهمن سال گذشته توكن bze را به مبلغ ?? ريال عرصه كرديم و طي مدت ? ماه قيمت آن به ?? تومان رسيده است؛ مرام نامه شبكه زر در زر نتورك قابل دسترسي است.

 

دكتر عباس جم در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبني براينكه چه اطميناني وجود دارد كه اين رمز ارز همانند ديگر ارز هاي ديجيتال ايراني با شكست مواجه نشود؟ گفت:  ارزهاي قبلي نقد شوندگي بسيار سختي داشتند اما bze را به تتر مي توانيد تبديل كنيد و اينكه اين رمز ارز با پشتوانه بيمه همراه است.

 

اين كارآفرين حوزه ديجيتال در پايان با اشاره به رشد بازار تجارت با ارز هاي ديجيتالي تاكيد كرد: براي ورود كشورمان به اين حوزه در جهت دور زدن تحريم ها يك همت مضاعف مي طلبد كه بايد همه با هم دست به دست دهيم و بدون هر نگاه منفعت طلبانه در اين حوزه فعاليت كنيم.

 

مهندسان ايراني پيشرو در زمينه كيف پول ديجيتال

 

حسين جرئتي، رئيس هيئت مديره هلدينگ رستاك نيز در ابتداي اين جلسه با اشاره به راه اندازي نخستين بلاك چين ايراني توسط موسسه برگ زيتون در ايران بيان كرد: با تلاش مهندسان ايراني امنيت رمز ارزها و كيف پول امن نرم افزاري و سخت افزاري ايراني ايجاد شده است، شايان ذكر استدر دنيا كيف پول هاي نرم افزاري رمز ارز كه پيام رسان داشته باشد تعداد كمي داريم اما شبكه زر اين كار را انجام داده است.

 

رئيس هيئت مديره هلدينگ رستاك افزود: كيف پول نرم افزاري يك محيط امن براي ذخيره و انتقال رمز ارز است كه با سيستم عامل هاي اندرويد و ios بر روي تلفن هاي همراه كار ميكند،ايشان همچنين اضافه كردند ممكن است ارزها در كيف هاي نرم افزاري رمز ارز دچار مشكل شود اما در كيف پول سخت افزاري امنيت بسيار بالائي وجود دارد.

 

اين كارآفرين نمونه عرصه ديجيتال با تشريح امكانات كيف پول هاي نرم افزاري و سخت افزاري ايراني ، تاكيد كرد: در كيف پول هاي ما مولتي ساين بودن جز امكانات مهم است كه امكان دسترسي ? نفر يا چند نفر در كيف پول وجود دارد و چند نفر با هم ميتوانند با خيالي آسوده يك سرمايه را در يك كيف پول ذخيره كنند و دسترسي به آن نيازمند داشتن همزمان تمام رمزهاي همه افراد است درست مانند حساب هاي بانكي دو يا چند امضا و هر كدام رمز خودشان را دارند ، وي افزود در كيف پول هاي سخت افزاري ايراني قابليت otp پياده سازي شده است ، بدين صورت كه پس از پيكربندي كيف پول آن را به يك شماره تلفن همراه متصل مينمائيد و كاربر پس از ورود رمز يك رمز يكبار مصرف از طريق پيامك بر روي گوشي تلفن همراه خود دريافت ميكند و با وارد كردن آن به كيف پول وارد و به ارزهاي ذخيره شده در آن دسترسي خواهد داشت كه اين موضوع فقط در كيف پول رمز پايه سخت افزاري ايراني جهت به حداكثر رساندن امنيت سرمايه ها پياده سازي شده است درست همانند رمز پوياي سيستم بانكي كشور.

 

به گفته حسين جرئتي مديرعامل هلدينگ رستاك ، نخستين سامانه تجارت جهاني با رمز ارز به ?? زبان دنيا توسط هلدينگ رستاك ايجاد شده كه در شرايط تحريم اقدام خوبي به شمار مي رود و برگشت هزينه كالا و محصولات در صادرات خارجي با اين سامانه حل مي شود.

 

وي در پايان تصريح كرد: از نخستين باشگاه رمزپايه كشور به زودي رونمايي مي شود و در اين باشگاه بدون نياز به سخت افزارهاي گران قيمت و برق زياد ارز ديجيتال را مردم مي توانند استخراج كنند.


برچسب: ارز ديجيتال ايراني ارز ديجيتال رمزپايه هلدينگ رستاك شبكه زر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۵۶:۲۸ توسط:saman موضوع:

نكات كاربردي تعمير تلويزيون ال جي

نكات كاربردي تعمير تلويزيون ال جي

گاهي پيش مي‌­آيد كه مي‌­خواهيم بدانيم عمر مفيد تلويزيون چقدر است. روزي كه يك تلويزيون نو مي­‌خريم، ممكن است در حد چند دقيقه در مورد مدت زمان كاركرد دستگاه و عمر آن تحقيق كنيم. دوست داريم بدانيم اين دستگاه جديد و هيجان انگيز، تا چند سال همراه ما خواهد بود! هيچ يك از ما انتظار نداريم كه دستگاهمان دچار مشكل شود و اگر تلويزيون دوست داشتني­مان ايرادي پيدا كند، تازه دغدغه‌ي تشخيص صحيح ايراد، يافتن قطعه‌ي اصلي و درخواست تعمير از يك كارشناس حرفه‌اي شروع مي شود! ممكن است براي اينكه بتوانيم اطلاعاتي در مورد نوع ايراد يا صحت هزينه‌ي اعلام شده از سوي تعميركار كسب كنيم، به پرس و جو و تحقيق نيز بپردازيم.
هدف اين راهنما، شرح برخي ايرادات شايع تلويزيون است. در صورتي كه تلويزيون شما دچار يكي از اين ايرادات شده است، مي‌­توانيد از علت آن آگاه شويد و در صورت نياز براي تعمير تلويزيون ال جي توسط كارشناسان اقدام نماييد.

چرا تصوير تلويزيون ال جي قطع مي­‌شود؟

عدم نمايش تصوير تلويزيون مي‌­تواند دلايل زيادي داشته باشد. اگر تصوير و صدا هر دو قطع شده، ممكن است مشكل عدم دريافت سيگنال از دستگاه جانبي و يا آنتن باشد. در اين صورت لازم است شرايط آنتن و يا دستگاه جانبي را بررسي كنيد. لازم به ذكر است، زماني كه شما تصوير علامت ها و حتي همان پيغام «بدون سيگنال» را بر روي تلويزيون مشاهده مي‌كنيد، به معني اين است كه دستگاه سالم مي‌باشد و به هر علتي دريافت سيگنال انجام نمي­‌شود.
در صورتي كه پي برديد مشكل از تلويزيون است، ايراد مي­تواند به دليل مشكلات پنل و يا منبع نور دستگاه باشد.گاهي نيز ايراد به دليل بروز خطا در برد است. در اين شرايط نياز است دستگاه از سوي كارشناس فني بازديد شود و اقدام لازم براي تعمير تلويزيون ال جي صورت گيرد. براي تعميرات تلويزيون ال جي و رفع ايراد عدم نمايش تصوير، گاهي نياز به تعويض قطعات و در مواردي نيز تعمير قطعات مي­باشد.

زماني كه تلويزيون ال جي روشن نمي‌­شود، چه اقدامي انجام دهيم؟

در صورتي كه تلويزيون ال جي روشن نمي­شود، دوشاخه‌ي برق تلويزيون را براي مدتي، به منظور تست، به صورت مستقيم به پريز برق متصل نماييد. زيرا ممكن است ايراد از محافظ برق باشد. اگر همچنان تلويزيون روشن نمي‌شود، توجه نماييد دستگاه‌هاي جانبي كه معمولا باعث ايجاد نويز و اختلال در عملكرد دستگاه مي شود را از تلويزيون جدا كنيد.

بهتر است تلويزيون را از روي كليد پاور پنل تلويزيون نيز روشن كنيد. چراكه ممكن است ايراد از كليد پاور كنترل باشد و فرمان صحيح را براي روشن شدن به تلويزيون ارسال نكند. اما چنانچه اين موارد را بررسي كرده­ايد و دستگاه باز هم روشن نمي­شود، ايراد اغلب به دليل مشكل بردهاي دستگاه است. البته گاهي نيز مشكل ماژول مي‌­باشد.

توصيه مي­‌شود در اين شرايط براي تعمير تلويزيون ال جي توسط متخصص در پي راه چاره باشيد، تا مشكل دستگاه سريع تر رفع شود.

دليل مشاهده‌­ي نقطه بر روي تصوير تلويزيون ال جي چيست؟

مشاهده‌ي نقاط تيره يا روشن بر روي صفحه­‌ي تلويزيون، نشانه­‌ي مشكل پيكسل‌ها يا منبع نور دستگاه مي‌­باشد. گاهي پيكسل‌ها مي‌­سوزد و يا به صورت روشن يا چشمك زن باقي مي‌­ماند. اگر شما اين نقاط را بر روي تصوير همه­‌ي ورودي‌ها (آنتن،HDMI, USB ) مشاهده مي­‌كنيد، ممكن است ماژول يا همان پنل تلويزيون دچار مشكل شده باشد. معمولا مشكل پيكسل‌ سوختگي و پيكسل خاموش تا حدي كه شامل ايراد سه عدد پيكسل باشد، نياز به تعمير ندارد؛ زيرا باعث ايجاد مشكل جدي در تصوير نشده است. اما در صورت مشاهده‌ي حتي يك نقطه و پيكسل روشن، دستگاه نياز به بررسي دارد.

زماني كه تصوير تلويزيون پرش دارد، چه اقدامي انجام دهيم؟

پرش تصوير در صورتي كه در يك ورودي مشاهده شود، مربوط به تصوير همان ورودي و يا كابل ارتباطي از دستگاه جانبي تا تلويزيون ال جي مي‌باشد. اما در صورتي كه تصوير تمامي ورودي­‌ها (آنتن، HDMI, USB ) دچار پرش و لرزش مي‌شود، نياز است دستگاه براي بررسي بيشتر از سوي تكنسين بازديد شده، و در صورت نياز تعمير تلويزيون ال جي انجام شود. اين ايراد نيز معمولا به دليل مشكل ماژول، برد تغذيه، برد اصلي و يا برد كنترل مي‌­­باشد.

چرا رنگ تصوير تلويزيون ال جي غير طبيعي مي‌­شود؟

گاهي به دليل تنظيمات اشتباه، و يا تغيير غير تخصصي تنظيمات تصوير، رنگ‌ها به صورت غير طبيعي مشاهده مي‌­شود. براي انجام صحيح تنظيمات تصوير و گزينه‌هاي رنگ به قسمت تنظيمات تصوير رجوع كنيد.
اما در صورتي كه بر روي تصوير تمامي ورودي­ها (آنتن، HDMI, USB )  لكه‌هاي رنگي و يا ادغام رنگ ايجاد شده است، بهتر است براي بررسي دقيق، از كارشناسان تعمير تلويزيون ال جي كمك بگيريد. اين ايراد ممكن است به دليل مشكل ماژول (پنل) يا برد اصلي پديد آيد.

زماني كه تصوير تلويزيون ال جي به دليل ضربه يا آب خوردگي مشكل دارد، چه بايد كرد؟

زماني كه يكي از موارد ضربه‌­ خوردگي، آب­خوردگي و ترك­ خوردگي پنل اتفاق مي‌­افتد، تصوير به شكل غير­طبيعي نمايش داده مي­‌شود و گاهي خط و خطوط و يا ادغام رنگ مشاهده مي­‌شود. مشخص است كه دليل آن، ايراد پديد آمده براي ماژول تلويزيون است. بنابراين نمي‌توانيم به شما راهكاري پيشنهاد دهيم، غير از اينكه براي تعمير تلويزيون ال جي و تعيين دقيق ميزان آسيب ديدگي دستگاه، از تعميركاران مجاز كمك بگيريد.

علت عدم عملكرد كليدهاي تلويزيون يا اصطلاحا “هنگ كردن دستگاه” چيست؟

گاهي تلويزيون روشن مي‌­شود اما هيچ عملكردي ندارد و به اصطلاح هنگ مي­‌كند. در اين شرايط لازم است دستگاه‌هاي جانبي را از تلويزيون جدا كنيد، تا در صورت ايجاد نويز و اختلال بر روي تلويزيون، متوجه اين موضوع شويد. البته بهتر است عملكردها را با كليدهاي پنل تلويزيون نيز بررسي كنيد. زيرا ممكن است كنترل ايراد داشته باشد و سيگنال اشتباه به دستگاه ارسال كند. در صورت بررسي اين موارد، چنانچه ايراد همچنان وجود دارد، دليل ايراد مي‌تواند بردهاي تلويزيون به ويژه برد اصلي (Main)  ­باشد. در اين حالت تلويزيون شما نياز به تعمير دارد!

منبع : http://kardorosttamir.com/%d9%86%da%a9%d8%a7%d8%aa-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%af%db%8c-%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1-%d8%aa%d9%84%d9%88%db%8c%d8%b2%db%8c%d9%88%d9%86-%d8%a7%d9%84-%d8%ac%db%8c/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۰۴:۰۸ توسط:saman موضوع:

عطر لاليك | ده نكته هنگام خريد عطر لاليك كه همه بايد بدانند

عطر لاليك | ده نكته هنگام خريد عطر لاليك كه همه بايد بدانند

ادكلن لاليك هنوز پرفروش ترين ادكلن ايران است. هر روزعطرهاي پر زرق و برق و رنگارنگي وارد بازار مي‌شود؛ عطرهايي با رايحه‌هاي متفاوت و قيمت‌هاي مختلف اما داشتن يك عطر خاص معرف شخصيت ظاهري هر فرد تلقي ميشود. ادكلن لاليك مشكي با آن بوي خاص چوب سوخته و وتيوري خاص خودش قطعا يكي از اين موارد است.

ادكلن لاليك مشكي از پرطرف دارترين عطرها در ميان مردان جهان است كه در سال 2006 وارد بازار شد و انقلابي در صنعت عطر به پا كرد و بهترين عطر سال معرفي شد. راز و رمز هاي رايحه اين عطر ذهن مخاطب را به چالش كشيده به گونه ايي ك فرد يا عاشق اين عطر ميشود يا حس تنفر را تدايي ميكند.

عطر لاليك مشكي-لاليك انكر نوير- Lalique Encre Noire

عطر لاليك مشكي-لاليك انكر نوير- Lalique Encre Noire

طراح ادكلن لاليك مردانه:

طراح ادكلن لاليك مردانه ناتالي لورسون از شهر گراس فرانسه با خلق اين شاهكار رايحه اي بسيار انتزاعي و خاص را به مخاطبين ارائه داد. Encre Noire واژه اي با ريشه اي فرانسوي است كه در لغت به معناي جوهر سياه مي باشد بطوري ك اين عطر بيشتر از يك عطر عمومي روزانه تبديل به يك اثر هنري شد.طراح شيشه لاليك مشكي آقاي رنه لاليك بنيانگذار و موسس برند لاليك است.

استفاده از گياه وتيور در اين عطر باعث ايجاد رايحه ايي قوي و تاريك و  رمز آلود شده و موجب خاص تر شدن اين عطر نسبت به ساير عطرهايي است ك وتيور در ساخت انها نقش داشته، نت هاي ديگر مانند درخت سرو كه نماد تازگي و سبز بودن را به مخاطب القا ميكند، نت پايه  از چوب كشمير  است كه باعث جذابيت بيش حد اين عطر شده و گرما و دلنشيني يك پيروزي شيرين را به شما و اطرافيانتان القا مي­كند و قدرت شما را به نمايش مي­گذارد و همچنين لاليك را تبديل به عطري با توصيف هايي چون  چوبي ،خاكي ،تميز ،تاريك و رمز آلود ميكند.

افرادي ك از اين عطر استفاده ميكنند داراي اعتماد به نفس قوي و بالايي ميباشند  انكر نويرلاليك عطري بسيار اعتيادآور است، افرادي خاص و منحصر به فرد، كه از اين عطر استفاده مي كنند قادر به تغيير عطر خود نمي باشند.  

معروفيت و جذابيت  ادوتويلت لاليك آن چنان است كه تمام ادكلن بازهاي ايراني حداقل يك بار لاليك مشكي را خريده اند و از رايحه تند وتلخ آن لذت برده اند. عطر  ادوتويلت لاليك به شدت با عطر قهوه تازه آسياب شده هماهنگي دارد جالب آن كه در ساختار آن ابدا قهوه به كار نرفته است اما باكلاسي و دلنشيني  ادوتويلت مانند يك فنجان اسپرسوي داغ و دوست داشتني است. نحوه استفاده ادو­تويلت مردانه لاليك مدل Encre Noire را  به جز نبض مچ دست و روي گردنتان هم اسپري كنيد تا هم خودتان و هم اطرافيان به يك اندازه از استشمام آن لذت ببريد. تاثير استفاده با توجه به ويژگي هاي تأثير­گذار رايحه هاي به كار رفته در اين عطر بي دليل نيست كه به آن صفت سلطنتي داده اند. بي شك تاثيري كه اين عطر روي روحيه ­ي شما و ارتباط ديگران با شما مي­گذارد پس از مدتي براي هميشه نهادينه خواهد شد. پس پيشنهاد مي­كنيم هر روز از آن استفاده كنيد.

چرا خريد ادكلن لاليك مردانه:

لاليك عطري ناب كه رايحه معطر چوب را تحسين مي كند و سرمنشاء روايح با طراوت و چوبي نت بالايي آن، رايحه آروماتيك و طبيعي سرو است 

بهترين زمان استفاده از لاليك مشكي بارايحه  گرم و تلخ ، پاييز و زمستان ميباشد ،ماندگاري اين عطر در روزهاي سرد بيشتر از روز هاي گرم است و پخش بوي مناسبي را داراست،خط نت‌هاي اين عطر، حتي وقتي از محيطي كه در آن بوديد خارج مي‌شويد، همچنان حس مي‌شود.به دليل گرم و تلخ بودن اين عطر استفاده از آن در روزهاي گرم سال توصيه نميشود 

خصوصيات منحصر به فرد اين عطر خاصيت محرك و انگيزشي را القا ميكند و براي براي مردان مدرن و امروزي مناسب ترين عطر  به شمار مي آيد .

بعد از خلق ادكلن لاليك مشكي ،خانه عطر سازي لاليك شروع به ساخت نسخه هايي با نام هاي لاليك انكر نوير اسپرت و همچنين ورژن زنانه اي به نام (Lalique Encre Noir Pour Elle) را كرد ، نسخه هاي ديگر از اين برند هم ساخته و به بازار عرضه شد .

از مشخصات ظاهري اين عطر ميتوان به چوبي بودن درب و داشتن جعبه با شيارهاي چوبي اشاره كرد روي شيشه نام Encre Noire با رنگ سفيد خودنمايي مي‌كند

لاليك داراي سه حجم مختلف 50 60 100 ميباشد ، حجم 50 و 100 جز نسخه ادوتويلت است شما با داشتن ادو­تويلت مردانه لاليك مدل Encre Noire مي­توانيد اين عطر را با قيمت مناسب­تري نسبت به پرفيوم و ادو­پرفيوم آن تهيه كنيد و از بوي خاص و راز­آلود آن به صورت روزانه استفاده كنيد، حجم 60 ك نسخه ادو پرفيوم آن است  از نظر جنس بطري غلظت محتوي درون با نسخه ادو تويلت متفاوت بوده و قيمت بالاتري را برخوردار ميباشد .

هم اكنون به توضيحات مختصر و مفيدي راجع به  مشخصات رايحه  اين عطر ميپردازيم: 

عطر لاليك مردانه در يك نگاه:

خانواده بويايي: چوبي، آروماتيك
نت هاي بالايي: سرو
نت هاي مياني: علف وتيور بوربن و علف وتيور هائيتي
نت هاي پايه: چوب كشمير، مشك

حجم : 50 60 100 ميلي ليتر
سال ساخت : 2006
كشور توليد كننده : France, Metropolitan
نوع رايحه : تلخ، گرم
گروه بويايي : آروماتيك، چوبي
مناسب براي: آقايان

با پيشرفت زمان و بيشتر شدن مخاطبين لاليك شركتهايي اقدام به ساخت نمونه تقلبي آن كرده ك با نمونه اصلي قابل مقايسه نيست و از ارزش آن نميكاهد در اين مقاله سعي داريم هر آنچه اطلاعات براي شناخت و تشخيص نمونه اصلي و تقلبي لازم است را بازگو كنيم 

راههاي تشخيص لاليك اصل و نمونه تقلبي آن

چند راه كار ساده براي تشخيص لاليك اصل و اورجينال وجود دارد ك مختصرا به توضيح آن ميپردازيم

1:جنس سلفون لاليك اصل ضخيم و با شكنندگي كم است 

2:كيفيت جعبه بسيار تميز و محكم ميباشد 

3:وزن لاليك اصل سنگين تر از نمونه تقلبي آن است 

4:كارتون داخلي لاليك اصل محكم تميز و به شكل راه راه بوده ك در نمونه تقلبي آن مشاهده نميشود

5:جنس شيشه بسيار تميز و صاف بدون خط و خش و از كيفيت و رنگ خوبي برخوردار است در حاليكه نمونه تقلبي شيشه ايي با كيفيت پايين و همراه خط و شيار است 

6:سايز والف در نمونه اصلي كوتاه تر است 

7:سريال نامبر زير شيشه اصلي با سريال زير جعبه يكي است ك در نمونه تقلبي موجود نيست

پس از معرفي اجمالي ادكلن لاليك مشكي، در ادامه اين مطلب قصد داريم به ده نكته جالب پيرامون آن بپردازيم. نكاتي كه احتمالا تا كنون از بسياري از آنها اطلاع نداشته ايد، پس با همراه ما باشيد تا با اين نكات جذاب آشنا شويد :

1. نسخه هاي ديگر نيز موجود هستند
پس از استقبال فراوان از ادكلن لاليك مشكي، خانه عطر سازي لاليك يك نسخه ورزشي به نام لاليك انكر نوير اسپرت (Lalique Encre Noir Sport) و همچنين ورژن زنانه اي به نام (Lalique Encre Noir Pour Elle) از اين عطر را به بازار عرضه نموده كه هر دوي آنها با استقبال بسيار خوبي مواجه شدند.

2. چرا انكر نوير؟
Encre Noire واژه اي با ريشه اي فرانسوي است كه در لغت به معناي جوهر سياه مي باشد. خانه عطر سازي لاليك براي نشان دادن بعد تاريك و رمزآلود اين عطر نام انكرنوير را براي آن برگزيده است.

3. دليل چوبي بودن درب ادكلن لاليك مشكي
جعبه ادكلن لاليك مشكي طوري طراحي شده كه شيار هاي چوبي روي آن كاملا نمايان است و همچنين درب شيشه حاوي عطر لاليك نيز چوبي است، استفاده از المان هاي چوبي در طراحي جعبه و درب بطري ادكلن لاليك به اين دليل است كه لاليك انكر نوير از خانواده عطرهايي با ساختار و پايه رايحه ي چوبي مي باشد.

4. طراحي در مهد عطرسازي جهان
ناتالي لورسن طراح عطر لاليك مشكي متولد مهد عطر سازي جهان شهر گراسه واقع در كشور فرانسه است. اين طراح معروف تا كنون در طراحي و ساخت بيش از 100 عطر معروف از جمله اروس، بلك اپيوم، لاليك آميتيس، كول واتر و … مشاركت داشته و با برند هاي بسيار معتبري همچون لاليك، ديويدوف، جيونچي، ورساچه و …. همكاري نموده است.

5. طراحي شيشه و بزرگداشت ياد بنيان گذار
طراحي شيشه لاليك مشكي از جوهردان مشهور شركت لاليك الهام گرفته شده، اين جوهردان را آقاي رنه لاليك بنيانگذار و موسس برند لاليك در سال 1913 طراحي و به بازار عرضه كرده بود.

مرتبط بخوانيد : انواع نت هاي بويايي عطر

6. اسامي متفاوت در ايران
در كشور ما لاليك انكر نوير با نام هاي لاليك مشكي و لاليك مردانه، شناخته مي شود و در بازار ايران از نام اصلي آن يعني انكر نوير بسيار كم تر استفاده مي شود.

7. يك عطر و دو بطري
ادكلن لاليك مشكي در اندازه‌هاي 50، 60 و 100 ميل توليد شده، اما نكته جالب در اين ميان طراحي متفاوت شيشه و جعبه انكر نوير 60 ميل است، نسخه 60 ميل ادكلن لاليك با جعبه اي كاملا متفاوت، با بطري از جنس كريستال و قيمتي تقريبا 7 برابر اندازه هاي 50 و 100 ميل به بازار عرضه شده است.

8. تفاوت در اندازه و غلظت عطر
هشتمين نكته اي كه درباره اين شاهكار خانه عطر سازي لاليك براي شما مطرح خواهيم نمود به گونه اي كامل كننده نكته هفتم اين مطلب مي باشد. در اندازه هاي 50 و 100 ميل، ادكلن لاليك مشكي در قالب ادوتويلت به بازار عرضه شده اما در اندازه 60 ميل علاوه بر تفاوت طراحي و جنس بطري غلظت محتوي درون آن نيز متفاوت بوده و به صورت ادوپرفيوم به بازار ارائه شده است.

9. عشق و نفرت
ادكلن لاليك مردانه به گونه اي مشتريان و مخاطبينش را به دو گروه تقسيم نموده، دسته اول كساني كه عاشق و ديوانه اين عطر هستند و دسته دوم افرادي كه به هيچ عنوان آن را دلنشين نمي دانند، اگر چه تعداد افراد دسته اول بسيار بيشتر تر از گروه دوم مي باشد اما طبق نظر سنجي هاي مختلف ادكلن لاليك مشكي به گونه اي است كه يا عاشقش مي شويد يا از آن تنفر پيدا خواهيد كرد.

10. هر چه سردتر ماندگاري بيشتر
ادكلن لاليك مشكي داراي ماندگاري بسيار بالا و پخش بويي مناسب است. زماني كه ادكلن لاليك را در هواي گرم مورد استفاده قرار دهيد ماندگاري آن چيزي حدود 7 ساعت خواهد بود اما در هواي خنك مدت زمان ماندگاري به 12 ساعت خواهد رسيد و در كل لاليك مشكي عطري است مناسب فصول سرد سال.

در پايان اين مطلب و با اطلاع كامل از تمامي نكات و زواياي ادكلن لاليك مشكي، اگر فكر مي كنيد اين شاهكار كمپاني لاليك براي استفاده شما عطر مناسبي است، مي توانيد با خاطري آسوده ادكلن لاليك انكر نوير يا همان لاليك مشكي را با قيمتي مناسب، ضمانت نامه اصالت، ارسال رايگان و 7 روزر ضمانت بازگشت به صورت كاملا اصلي و اورجينال از https://liliom.ir تهيه نماييد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۲۷:۰۴ توسط:saman موضوع:

هايك ويژن از همكاري خود با باشگاه كورينتيانس برزيل خبر داد

هايك ويژن از همكاري خود با باشگاه كورينتيانس برزيل خبر داد

 

شركت هايك ويژن چين از انعقاد قرار داد با باشگاه فوتبال كورينتيانس برزيل براي تجهيز استاديوم و سازه هاي اين باشگاه فوتبال برزيلي خبر داد. شركت هايك ويژن اعلام كرد اين قرار داد سه ساله بوده و در آن راهكارهاي جامع امنيتي توسط متخصصان هايك ويژن طراحي شده و اجرا خواهند شد. اين شركت چيني چندي پيش پروژه تجهيز استاديوم آژاكس هلند را انجام داده بود و اين دومين پروژه آنها در اين حوزه است، به نظر مي رسد كه تيم هايك ويژن به دنبال يك بازار ويژه در حوزه استاديوم ها هستند و اين حوزه براي آنها از جذابيت ويژه اي برخوردار است.

تجهيز باشگاه فوتبال كورينتيانس برزيل

همانگونه كه اشاره شد هايك ويژن در يك قرار داد سه ساله متعهد به تجهيز استاديوم باشگاه فوتبال برزيلي شده است. در يك بخش از اين قرار داد سه ساله استاديوم ?? هزار نفري كورينتيانس با استفاده از راهكار هاي هوشمند برند هايك ويژن شامل مختلف راهكار دوربين تشخيص چهره هايك ويژن مبتني بر هوش مصنوعي ( AI ) ، راهكار دوربين Dark Fighter هايك ويژن  براي ارائه تصاوير رنگي و با كيفيت حتي در تاريكي كامل ، راهكار دوربين پلاك خوان هايك ويژن ، راهكار دوربين پانو ويو هايك ويژن ( HIKVISION PanoVu ) ، راهكار دوربين پانوراما هايك ويژن ، راهكار جامع اكسس كنترل هايك ويژن و بسياري از راهكارهاي امنيتي براي تجهيز سيستم امنيتي استاديوم آرنا كورينتيانس برزيل مي باشد.

ماركو مايرلس مدير بخش بازاريابي هايك ويژن برزيل اعلام كرد: ” انعقاد قرار داد همكاري در زمينه سيستم دوربين مدار بسته مايه خوشحالي ماست پيوند نام تجاري ما در كنار يك باشگاه فوتبال مشهور دنيا مي تواند زمينه را براي رشد و توسعه بيشتر ما در حوزه سيستم هاي امنيتي هوشمند باشد. هايك ويژن در اين پروژه پيشرفته ترين محصولات خود را پيشنهاد داده است تا به بهترين نحو امنيت استاديوم كورنتيانس را برقرار نمايد. پيش از اين ما يك پروژه موفق با باشگاه فوتبال آژاكس هلند اجرا كرديم كه تجربيات گرانبهاي ناشي از آن به ما كمك  مي كند تا بهترين پيشنهاد ها را براي مشتريان جديد خود داشته باشيم ” .

يكي از مزيت هاي مهم هايك ويژت براي استفاده شركت ها و باشگاه هاي بزرگ  قيمت ارزان آن نسبت به ديگر برند ها است. قيمت دوربين مداربسته  هايك ويژن در بسياري موارد نصف برند هاي معتبر اروپايي است.

لوئيز پائولو روزنبورگ مدير بازاريابي باشگاه كورينتيانس گفت: ” ما با شركت هايك ويژن براي اجراي پروژه نظارت تصويري در باشگاه رسيده ايم. از زمان ساخت استاديوم آرنا تاكنون بيش از ? ميليون هوادار از مسابقات از باشگاه كورينتيانس ديدن كرده اند، ما نياز به يك راهكار جامع امنيتي براي مديريت اين حجم از طرفداران هستيم، نظارت بر رفتار آنها ، برقراري امنيت و پيشگيري از وقوع بحران در مواقع اضطراري از ابعاد مختلفي براي اهميت دارد. بايد بگويم كه هايك ويژن تمام آنچه را كه ما براي پوشش نيازهاي خود لازم داريم به ما ارائه نموده است ” .

همچنين يك رقيب چيني براي هايك ويژن در اين صنعت وجود دارد. تي وي تي ، برندي است كه اين روز ها هم تراز شركت هايك ويژن در حال توسعه بازار خود است.  براي آشنايي با  دوربين مداربسته تي وي تي   مي توانيد به وبسايت شركت مهرتجارت مراجعه كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۰۱:۱۴ توسط:saman موضوع:

سپتيك تانك پلي اتيلن

سپتيك تانك پلي اتيلن

سپتيك تانك ها از جنس هاي بتني ، پلي اتيلني ، فايبرگلاس مي باشند كار سپتيك تانك پلي اتيلن تصفيه ميكروبي فاضلاب به كمك فرايندهاي ته نشيني T شناورسازي و بيولوژيكي روي آن مي باشد و همچنين جلوگيري از كور شدن سوراخ هاي چاه هاي جذبي كه پذيرنده فاضلاب هستند.

ook4_a1.jpg

نصب سپتيك تانك پلي اتيلن

مي شود آنها را مي توان در خروجي فاضلاب ساختمان ها اماكن اداري كمپ هاي كارگري كارخانجات ،هتل ها، مجتمع هاي تفريحي و ورزشي، رستوران هاقرارداد كه باعث كاهش آلاينده ها و به خصوص جامدات موجود در فاضلاب مي شود. در نهايت آبي كه مواد آن ته نشين شده از سپتيك تانك خارج ميشود اگر زمين قابليت نفوذ پذيري زيادي داشته باشد كانالي به عمق ?? سانت تا ?? سانت حفر كرده و پس از آن در آن تخليه مي شود و به داخل زمين مي رود اگر قابليت نفوذ كم‌باشد چاهي در كنار آن حفر كرده و پساب در آن تخليه مي شود و اگر قابليت نفوذ خيلي كم باشد و يا دركنار رودخانه يا دريا قرار گرفته باشد مي بايست از صافي شني جهت تصفيه پساب بعد از خروجي استفاده گردد.

 

پلي اتيلن چيست ؟

پلي اتيلن سنتز شيميايي اتيلن است كه معمولا از تركيب نفت خام و گازهاي طبيعي به وجود مي‌آيد. برخي از نام هاي غير رسمي آن polythene يا polyethylyne است، علاوه بر اين به اختصار PE نيز ناميده مي‌شود. پلي اتيلن بيشتر براي ساخت تركيبات پلاستيكي استفاده مي‌شود تا به صورت خالص مورد استفاده قرار گيرد. اين ماده با اين كه در طيف وسيعي از مصارف گوناگون استفاده شود.

 

موارد استفاده از پلي اتيلن

•             شبكه‌هاي آبرساني شهري و روستائي

•             شبكه‌هاي فاضلاب شهري و روستائي

•             شبكه‌هاي گاز رساني

•             شبكه‌هاي زهكشي

•             سيستم‌هاي انتقال مايعات و فاضلاب صنعتي

•             شبكه‌هاي آبياري تحت فشار (آبياري قطره‌اي و باراني)

•             سيستم‌هاي آبياري متحرك

•             پوشش كابل‌هاي مخابراتي و فيبرنوري

•             پوشش كابل‌هاي برق

•             پوشش لوله‌هاي فلزي

•             بعنوان كانال‌هاي تهويه

•             سيستم‌هاي لايروبي

براي اطلاع از قيمت سپتيك تانك و دريافت مشاوره خريد با كارشناسان ما تماس بگيريد

تلفن: 09133375200 – 09138664347


برچسب: سپتيك تانك پلي اتيلن،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۷:۳۶:۵۲ توسط:saman موضوع:

تابلو سازي حروف وكيوم

تابلو سازي حروف وكيوم به حروف برجسته سه بعدي گفته ميشود كه يكي از جديدترين تابلوهاي تبليغاتي است و امروزه در كنار ساير تابلوهاي تبليغاتي حروف برجسته از جمله حروف استيل، حروف چلنيوم، حروف نئون پلاستيك و … بسيار مورد استقبال مشتريان قرار گرفته است.

تابلو وكيوم به دليل شكل حروف سه بعدي، از زيبايي خاصي برخوردار بوده و آن را از ساير تابلوهاي حروف برجسته متمايز كرده است. تابلو سه بعدي وكيوم به وسيله دستگاه تمام اتوماتيك و از طريق حرارت دادن پلكسي گلس، ساخته مي­شود. به گونه اي كه پس از طراحي حروف، به وسيله دستگاه  CNC، الگوي كار برش داده شده و بر روي دستگاه وكيوم قرار مي گيرد. در مرحله بعد روي الگوي كار، ورق پلكسي گلس قرار گرفته و حرارت داده مي شود و درنهايت ورق حرارت ديده ساكشن شده و شكل قالب را به خود ميگيرد.

حروف برجسته تابلو وكيوم را مي­توان با تلفيقي از ساير حروف برجسته، مانند حروف استيل و در رنگ­هاي متفاوت طراحي و توليد كرد. تلفيق انواع حروف برجسته باعث ساخت زيباي تابلو وكيوم مي­شود.

قيمت تابلو وكيوم در مقايسه با ديگر تابلوهاي سه بعدي، از جمله تابلو چلنيوم، به علت مراحل ساخت آن، بيشتر بوده و تنها تفاوت آن با حروف پلاستيك و چلنيوم، برجسته بودن پلكسي رويه كار مي­باشد.

مزاياي تابلو وكيوم (حروف برجسته سه بعدي):

  • ضد آب و مقاومت بالا در برابر شرايط آب و هوايي مانند: تابش نور آفتاب، گرد و غبار، ضربه، برف و باران، رطوبت و
  • داراي قابليت اجراي نورپردازي­هاي تركيبي و چشم نواز
  • ايجاد شكل و حالت خاص سه بعدي روي حروف
  • دوام، استحكام، يكپارچگي و عمر زياد
  • سبك و انعطاف پذير نسبت به طلق­هاي پلاستيكي
  • شبيه سازي حروف ريخته گري شده مانند برنج و آلومينيوم و ساير فلزات

zdyz_z6.jpg

تابلوهاي وكيوم به علت نوردهي، شكل فانتزي و تنوع رنگ و مدل، با ساير تابلوهاي تبليغاتي از جمله چلنيوم رقابت تنگاتنگ داشته و طرفداران زيادي دارد.

 

منبع : تابلو الماس


برچسب: تابلو سازي حروف وكيوم،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۵:۱۵:۰۴ توسط:saman موضوع:

چگونه براي استارتاپ خود بهترين فضاي كار اشتراكي را پيدا كنيم؟

چگونه براي استارتاپ خود بهترين فضاي كار اشتراكي را پيدا كنيم؟

وبلاگ مقالات چگونه براي استارتاپ خود بهترين فضاي كار اشتراكي را پيدا كنيم؟

بهترين فضاي كار اشتراكي

 

چگونه براي استارتاپ خود بهترين فضاي كار اشتراكي را پيدا كنيم؟ اين دغدغه براي بسياري از مديران وجود دارد كه با دانستن چندين نكته و معيار برطرف مي‌شود.

اگر در فكر انتخاب يك فضاي كار اشتراكي به عنوان محل كار خود هستيد، بايد از يافتن يك فضاي مناسب و متناسب با كسب و كار خود اطمينان حاصل كنيد.

در اين جا چك ليستي ارائه مي‌شود كه به شما كمك مي‌كند تا با اطمينان بيشتري بهترين فضاي كار اشتراكي را براي استارتاپ خود انتخاب كنيد.

  • به موقعيت مكاني توجه كنيد

تقريباً در هر شهر بزرگي چندين فضاي كار اشتراكي وجود دارد.

حتي اگر شما در نزديكي يك شهر متوسط يا كوچك زندگي مي‌كنيد،

اغلب يك يا دو فضاي كار اشتراكي مشول به فعاليت هستند.

بايد اين نكته را مد نظر داشته باشيد كه آيا مي‌خواهيد در محلي نزديك به منزل خود و يا در محلي كه نزديك به مشتريان واقع شده است كار كنيد؟

اگر مي‌خواهيد از فضاي كار اشتراكي خود، به عنوان مكاني براي برگزاري جلسه با مشتريان خود استفاده كنيد،

در اين صورت منطقي است كه مكاني را انتخاب كنيد كه حضور در آنجا براي مشتريان شما آسان باشد.

البته فاكتور ديگري كه بايد مد نظر قرار گيرد،

مساله سهولت و زمان مورد نياز براي شما جهت رفت و آمد به محل كار است.

  • امكان دريافت حمايت مناسب را در نظر بگيريد

پس از تهيه يك ليست از مكان‌ها بر اساس موقعيت، بايد به امكانات و شرايط هر يك از مكان‌ها توجه كنيد.

معمولاً در اين زمينه، چند گزينه براي استارتاپ‌ها وجود دارد.

شما مي‌توانيد يك مركز رشد را انتخاب كنيد (كه احتمالاً مشاوره و سطح بالاتري از پشتيباني را در اختيار شما قرار خواهد داد)

و يا مي‌توانيد يك فضاي كار اشتراكي را انتخاب كنيد كه دسترسي به آن براي هر فردي امكان‌پذير است.

فراموش نكنيد كه شتاب‌دهنده‌ها نيز از استارتاپ‌ها استقبال مي‌كنند.

با توجه به اينكه استارتاپ شما در چه مرحله‌اي قرار دارد

مي‌توانيد بين ? گزينه فضاي كار اشتراكي، مراكز رشد و شتاب‌دهنده‌ها بهترين و مناسب‌ترين را انتخاب كنيد.

  • محاسبه كنيد كه به چه مقدار فضا نياز داريد؟

در اين مرحله بايد به بررسي اين نكته بپردازيد

كه آيا براي پيشبرد اهداف كاري خود، به يك ميز كار موقت نياز داريد و يا بايد از يك ميز دائمي استفاده كنيد.

شايد به اين نتيجه برسيد كه به يك دفتر خصوصي نياز داريد.

بايد به طور دقيق محاسبه كنيد كه براي راه‌اندازي استارتاپ خود به چه مقدار فضا نياز داريد؟

 

  • درباره ويژگي‌هاي فضاي كار اشتراكي و منابع در دسترس، اطلاعات بيشتري كسب كنيد

ممكن است براي پياده‌سازي استارتاپ خود، به تجهيزات يا امكانات خاصي نياز داشته باشيد.

به عنوان مثال، اگر شما در بخش خلاقيت مشغول به كار هستيد،

ممكن است براي انجام كارهاي خود به كارگاه و يا ابزارهاي خاصي نياز داشته باشيد.

درحالي‌كه بسياري از فضاهاي كار اشتراكي، عمومي است

و كليه مشاغلي را كه مايل به مشاركت هستند پذيرش مي‌كند، برخي فقط براي صنايع خاص هستند.

اين ويژگي براي مشاغل موجود در حوزه‌هاي كاملاً فني، كه به دنبال ايجاد شبكه بوده يا براي مشاغلي كه به دنبال دسترسي به بخشي از جامعه (گروه‌هاي هدف) هستند، تعيين كننده است.

  • فضايي را انتخاب كنيد كه در آن حس خوبي داشته باشيد

جو هر فضاي كار اشتراكي با ديگري متفاوت است.

ممكن است بخواهيد در يك محيط بسيار حرفه‌اي و يا در يك محيط آرام‌تر كار كنيد.

قبل از ثبت نام براي حضور در يك فضاي كار اشتراكي، از محل مورد نظر خود بازديد كنيد.

بايد اين موضوع را بررسي كنيد كه آيا كار كردن در آن مكان را واقعاً دوست داريد يا خير.

همچنين سعي كنيد متوجه شويد كه آيا اين مجموعه به درستي مديريت مي‌شود يا خير.

راجع به اينكه در صورت بروز مشكل در اين محيط، چه بايد كرد

و يا چه چيزهايي بايد در اين محيط تعمير شوند و معمولاً حل هر مشكلي چقدر طول مي‌كشد نيز پرس‌وجو كنيد.

در صورتيكه مي‌خواهيد اين مكان را به عنوان يك فضاي كاري نسبتاً دائمي براي خود در نظر بگيريد،

بايد به مسئله انعطاف‌پذيري همكاران نيز توجه كنيد تا در آينده با مشكلي مواجه نشويد.

  • برنامه‌ي رويدادهايي كه قرار است در اين مجموعه برگزار شود را بررسي كنيد

اين روش، بهترين راهكار براي بررسي اين موضوع است كه آيا اين فضاي كار اشتراكي، فرصت‌هاي شبكه‌سازي و شانس افزايش دانش را در اختيار شما قرار مي‌دهد يا خير.

يك شرط براي اينكه يك فضاي خوب بتواند به رشد استارتاپ‌ها كمك كند و صاحبان مشاغل را به برگزاري رويدادهاي مربوط به معرفي كالا يا خدمات خود تشويق كند،

برگزاري رويدادهاي زياد و متنوع در اين مكان‌ها است.

اگر مي‌خواهيد گزينه كار در فضاي كار اشتراكي را امتحان كنيد،

بايد با ذهن باز به موضوع نگاه كنيد و قبل از انتخاب، فضاهاي كار اشتراكي را با دقت مورد ارزيابي قرار دهيد.

زيبايي كار در چنين فضايي، به انعطاف‌پذيري و فراهم بودن امكان دسترسي به چيزهايي كه به آن نياز داريد-در زمان مناسب (يعني در زماني كه به آن چيزها نياز داريد)- بستگي دارد.

 

  • ساده از كنار افراد عبور نكنيد

دسترسي به شبكه ساير صاحبان مشاغل مي‌تواند بسيار باارزش باشد

و كار با افراد هم‌فكر مي‌تواند به در رشد شغلي شما كمك كند.

فضاي كار اشتراكي اين فرصت را به مشاغل كوچك مي‌دهد تا با يكديگر همكاري كرده و يكديگر را به جلو سوق دهند.

چه در يك تجمع خاص از قبل برنامه‌ريزي ‌شده، شركت كنيد

و چه يك مكالمه را با يك غريبه در آشپزخانه شروع كنيد،

فضاهاي مختلف مي‌تواند زمينه‌ساز خلاقيت و همكاري باشد.

هنگامي‌كه از يك فضاي كار اشتراكي بازديد مي‌كنيد،

در مورد تجمع  همكاران سؤال كنيد و به خونگرمي افراد توجه كنيد.

اگر افراد در حال گپ زدن و برقراري ارتباط هستند،

مي‌تواند نشانه خوبي از يك فضاي تعاملي باشد.

اگر جو سرد بوده و دفاتر با پرده‌هاي آهني كركره مانند تقسيم‌شده؛ اين بدان معني است كه فضاي كار اشتراكي در اولويت قرار ندارد.

  • اهميت امنيت را دست كم نگيريد

در هر مجموعه‌اي كه شما مي‌خواهيد آن‌را به‌عنوان فضاي كار اشتراكي انتخاب كنيد، بايد برخي از ويژگي‌هاي اساسي ايمني وجود داشته باشد.

به‌عنوان‌مثال ، بايد يك قفل روي درب دفتر خصوصي شما (در صورت انتخاب كردن يكي از آن‌ها) وجود داشته باشد.

همچنين براي تازه‌واردان و بازديدكنندگان بايد يك ميز پاسخگويي وجود داشته باشد.

فضاي كار اشتراكي شلوغ، غالباً مجهز به كارت‌هاي (ID) بوده تا فقط اعضاي آن‌ها بتوانند به ساختمان و ويژگي‌هاي آن دسترسي داشته باشند.

اگر نسبت به امنيت سايبري نگران هستيد، در مورد امنيت شبكه و گزينه‌هاي تنظيم روتر خود با مسئول مربوطه صحبت كنيد.

براي دانستن بهترين فضاي كار اشتراكي شبكه هاي اجتماعي ما را دنبال كنيد:

شماره دفتر كار: ???????????

آدرس دفتر كار: شعبه مركزي: تهران، بلوار ارتش غرب، بعد از بلوار اوشان، خيابان ابوالفضل صميع، شعبه باغ بهشت

 

https://www.linkedin.com/company/paradisehub

https://t.me/paradisehub

https://twitter.com/paradisehubir

https://www.instagram.com/paradisehub.ir


برچسب: چگونه براي استارتاپ خود بهترين فضاي كار اشتراكي را پيدا كنيم؟،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۰۳:۲۱ توسط:saman موضوع:

همه چيز درباره ي پكيج ديواري

همه چيز درباره ي پكيج ديواري

 

 همه چيز درباره  پكيج

 

گرمايش مناسب محل سكونت و آب گرم بهداشتي، از نيازهاي اوليه بشر مي باشد.شايد هنوز هم استفاده كردن از كرسي‌هاي زغالي و بخاري‌هاي نفتي را در بعضي از نقاط كشور عزيزمان مشاهده بكنيم، ولي حقيقت اين مي باشد كه با توجه به فراواني گاز طبيعي و برقراري امكان دسترسي داشتن  به اين موهبت الهي، تكنولوژي را بر آن داشته است كه راهكارهاي جديدي را براي بشر آماده ومهيا  مي سازد. پكيج ديواري دستگاهي مي باشد كه جايگزين موتورخانه مركزي شوفاژ گرديده است و آب گرم موردنياز جهت تأمين گرمايش محيط، به‌وسيله رادياتورها و آب گرم بهداشتي جهت مصرف روزمره از قبيل شستشو، استحمام و غيره را ايجاد مي‌ كند.

 

در حال حاضر، پكيج ديواري  جز متداول‌ترين وسيله ايجاد گرمايش شوفاژ در سراسر دنيا مي باشد.عدم اشغال  كردن فضاي مفيد، ايمني بسيار بالا، استقلال كامل هر واحد مسكوني و رضايت كامل و كافي از عملكرد و كارايي  پكيج ديواري، تقريباً جايي براي ترديد در استفاده از اين سيستم در منازل و واحدهاي تجاري باقي نمي‌گذارد. راندمان بالا و مصرف بهينه سوخت گاز، از ديگر عواملي هستند كه دستگاه‌هاي اجرايي را نيز تشويق به توسعه استفاده از پكيج ديواري مي‌نمايد.

 

پكيج ديواري، كه فقط نوع فن دار آن از نظر استانداردهاي معتبر دنيا تائيد مي‌شود ، علاوه بر تأمين كردن  گرمايش داخل خانه يا محل تجاري، از طريق رادياتور يا فن‌كوئل يا گرمايش از كف، آب گرم بهداشتي را نيز به‌صورت فوري در اختيار مصرف‌كننده قرار مي‌دهد. همچنين تركيب اين دستگاه با كولرگازي از طريق يك كويل آب گرم، مي‌تواند علاوه بر صرفه‌جويي در مصرف انرژي، گرمايش مطبوع‌تر و ارزان‌تري را براي مصرف‌كننده مهيا سازد.

8jlg_image1.jpg

استفاده از دودكش مخصوص، كواكسيال (دوجداره) در هنگام نصب پكيج ديواري، اين امكان را فراهم مي‌نمايد كه علاوه بر خروج دود ناشي از كاركرد دستگاه به محيط خارج، هواي مصرفي موردنياز دستگاه نيز از محيط خارج تأمين گردد و درنتيجه ايمني كاملي براي مصرف‌كننده فراهم مي‌شود.

 

روش عملكرد زمستاني

 

پكيج ديواري در فصل زمستان آب گرم مدار گرم‌كننده را ايجاد مي‌كند.وقتي شير آب گرم مصرفي باز شود با عبور جريان آب از سنسور فشار ميكروسوِئيچ اين سنسورفعال شده و با ارسال فرمان به شير سه طرفه برقي از طريق برد كنترل الكترونيك ،مدار رادياتور ها موقتاً قطع شده و آب مدار گرم‌كننده به مبدل حرارتي ثانويه پوسته – لوله هدايت مي‌شود. به‌اين‌ترتيب آب گرم مصرفي به‌صورت فوري تأمين مي‌گردد.بلافاصله پس از بسته شدن شير آب گرم مصرفي شير سه‌طرفه برقي به‌طور خودكار آب گرم مدار گرم‌كننده را به مدار رادياتور هدايت مي‌كند.

 

نحوه عملكرد تابستاني

 

در اين حالت پكيج ديواري تنها در زمان نياز به تأمين آب گرم مصرفي به‌صورت خودكار روشن مي‌شود. هنگامي‌كه مصرف‌كننده يكي از شيرهاي آب گرم را باز مي‌كند، فرمان روشن شدن مشعل از طريق ميكروسوئيچ سنسور فشار بورد كنترل الكترونيك صادرشده و آب گرم مصرفي با بهره‌گيري از مبدل حرارتي ثانويه پوسته ولوله به‌صورت فوري تأمين مي‌شود. با بسته شدن آب گرم مصرفي بلافاصله دستگاه خاموش خواهد شد.

 

مزاياي پكيج ديواري

 

مزاياي پكيج ديواري عبارتند از: استقلال واحدهاي مسكوني از يكديگر،استقلال هر واحد مسكوني در تأمين آب گرم مصرفي و گرمايش محيط،عدم نياز به احداث موتورخانه مركزي،امكان كنترل سيستم در داخل ساختمان، عدم هزينه شارژ ماهانه و تعمير و نگهداري،سهولت در نصب ، راه‌اندازي ، سرويس و نگهداري،راندمان بالاتر نسبت به موتورخانه مركزي،امنيت بالاتر به خاطر و جود سنسورهاي آب گرم مصرفي و شوفاژ و سنسور دود و …، عدم اشغال فضاي مفيد در ساختمان‌ها، ابعاد كوچك، تقريباً به‌اندازه يك دستگاه آبگرمكن ديواري معمولي تنظيم دما به ميزان دلخواه،تأمين آب گرم دائم و فراوان در كمترين زمان و جلوگيري از اتلاف انرژي، تأمين گرمايش واحدهاي مسكوني تا متراژ حداكثر ??? مترمربع به‌صورت كامل، كاركرد آرام و بدون صدا، راندمان حرارتي بالا همزمان با صرفه‌جويي در مصرف سوخت، كوتاه شدن مسير لوله‌هاي انتقال آب گرم رادياتور و آب گرم مصرفي به محل موردنظر و درنتيجه جلوگيري از اتلاف انرژي و زمان.

 

معايب پكيج ديواري

 

علاوه برمزاياي فوق، تنها عيب پكيج ديواري اين است كه فضايي معادل يك كابينت از حجم آشپزخانه را اشغال مي‌كند.

 

انواع پكيج

 

انواع پكيج عبارتند از: زميني،ديواري، دودكش دار و فن دار.

 

شما همچنين مي توانيد براي خريد و ديدن انواع پكيج به فروشگاه آنلاين چلونگر كه عرضه و ارائه كننده كالاي تخصصي ساختماني مي باشد مراجعه كرده و در صورت نياز خرد خود را ثبت كنيد.


برچسب: همه چيز درباره ي پكيج ديواري،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۵۳:۳۱ توسط:saman موضوع:

برندگان جايزه ادبي گنكور بخش دوم

پديد‌آورنده: پاتريك موديانو

مترجم: ساسان تبسمي

نشر افراز

گمشده، كه در عنوان اين رمان از پاتريك موديانو به چشم مي‌خورد، در واقع كارآگاهي است كه شخصيت اصلي رمان خيابان بوتيك‌هاي خاموش مي‌باشد. گاي رولاند، مبتلا به فراموشي است و از زندگي‌اش، قبل از شروع كار به عنوان يك بازپرس خصوصي، تقريبا هيچ خاطره‌اي در ذهن ندارد؛ حتي نام و مليتش هم بر او پوشيده است. اما حالا، پس از صرف زماني طولاني در حل و فصل كردن مشكلات ديگران، گاهي تصميم مي‌گيرد تا گره‌هاي زندگي خود را بگشايد.

پديد‌آورنده: رومن گاري

مترجم: منوچهر عدناني

نشر ثالث

عظمت و انزواي آفريقاي تحت سلطه‌ي فرانسه، پيش‌زمينه‌اي بسيار الهام‌بخش براي پويش غيرمتداولي است كه توسط خانه به دوشي آرمان‌گرا به اسم مورل شكل گرفته است. اين مرد فرانسوي، كه خانه و زندگي‌اش را در جنگ از دست داده است، هويت خود را با چيزي غير از چيزي بهتر از نوع بشر بازمي‌شناسد. او در طلب رمان ريشه‌هاي آسمان است؛ در تكاپوي استقلال، آزادي، كرامت و عزت‌نفس خود. او تلاش مي‌كند تا گله‌هاي رو به نابودي فيل‌ها را از خطر برهاند. هدفي كه فقط با كمك و پشتيباني ميانا، قرباني ديگر جنگ، تحقق خواهد يافت.

زندگي در پيش رو

پديد‌آورنده: رومن گاري

مترجم: ليلي گلستان

نشر ثالث

رمان تكان‌دهنده‌ي زندگي در پيش رو، موفق به كسب مهم‌ترين جايزه‌ي ادبي فرانسه، جايزه‌ي گنكور، شده است. اين رمان، نقدي گزنده بر رفتار فرانسوي‌ها با مهاجرين، فقرا و سالخوردگان است كه هم‌زمان زننده و اميدبخش مي‌باشد.

تهيه و خريد كتاب از كتاب فروشي كاواك

 

?+


برچسب: برندگان جايزه ادبي گنكور بخش دوم،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۵:۴۱:۱۶ توسط:saman موضوع:

قيمت لوله مانيسمان

لوله مانيسمان

قيمت لوله مانيسمان

لوله مانيسمان يكي از پر كاربردترين مقاطع فولادي مي باشد كه در صنعت نفت، گاز و پتروشيمي مورد استفاده قرار مي گيرد.
لوله هاي مانيسمان كه با نام هاي بدون درز نيز شناخته ميشوند با توجه به نامشان،هيچ درزي بر روي اين لوله ها نمي باشدو همچنين در اصطلاح علمي به آنها سيم لس(Seamless pipe) گفته ميشود.
اين لوله ها به وسيله كشش يك شمش تو پر روي يك ميله حفره ساز براي ايجاد پوسته تو خالي ساخته مي شوند.
شركت آهن ايرانيان به عنوان يك شركت فعال در زمينه واردات لوله مانيسمان اقدام به عرضه اين محصول فولادي نموده و از مراجع اصلي در تعيين قيمت لوله مي باشد.

تاريخچه لوله مانيسمان
لوله مانيسمان براي اولين بار توسط برادران مانيسمان اختراع شد و علت اين نام گذاري نيز همين مي باشد. در ميان لوله هاي موجود در بازار لوله هاي بدون درز اهميت و كاربرد بسياري دارند. اين نوع از لوله ها روش ساخت ويژه خود را دارند و به دليل نبود درز در آن ها، در صنايع حساس به كار برده مي شوند.

 

در صنعت، لوله هاي مختلفي اعم از لوله هاي فولادي، لوله هاي ضدزنگ (استنلس استيل)، لوله آلياژ و لوله بويلر وجود دارد. لوله مانيسمان كه به آن لوله بدون درز نيز گفته مي شود لوله اي است كه روش توليد و ساخت آن به نحوي است كه بدنه اي يك دست و بدون درز دارد و هيچ نوع جوش كاري بر روي آن صورت نگرفته است.

 

اين لوله ها به دليل يكدست بودن و بدون درز بودنشان نسبت به ساير لوله ها محكم تر هستند و قيمتي بالاتر از ساير لوله ها دارند. موارد استفاده گوناگوني براي لوله هاي مانيسمان در رده هاي مختلف وجود دارد.

قيمت خريد لوله مانيسمان رده 20 بيست قيمت خريد لوله مانيسمان رده 40 چهل قيمت خريد لوله مانيسمان رده 80 هشتاد |

 

كاربرد لوله مانيسمان

لوله هاي مانيسمان داراي كاربرد ويژه و گسترده اي مي باشد كه مهم ترين آنها شامل:

1-لوله هاي مانيسمان جهت خطوط فشار قوي

2-لوله هاي مانيسمان استيل جهت خطوط صنايع غذايي و دارويي

3-لوله هاي مانيسمان جهت خطوط هيدروليك

4-لوله هاي مانيسمان جهت خطوط نفت و گاز

 

مانيسمان يك برندي است كه چون اولين لوله بدون درز (Seamless) وارد شده در ايران مي باشد اين لوله ها با اين اسم در بازار شناخته مي شوند.

مانيسمان با وجود وزن كم، داراي پتانسيل زيادي براي حمل مقدار زيادي وزن است. به همين دليل است كه از آن براي ساخت دوچرخه استفاده ميشود.
لوله هاي فولادي مانيسمان براي انتقال سيالات مانند، آب، نفت، گاز و ديگر مايعات استفاده مي شود.
لوله هاي مانيسمان براي ساخت و ساز عمومي كاربرد دارد.

لوله مانيسمان چيست؟

نحو? ساخت لوله مانيسمان
لوله بدون درز مانيسمان به صورت بيرون آمدن (Extruding) توسط قالب هاي مختلف توليد مي شود. اصولاً توليد لوله هاي بدون درز مستلزم فرآيندي است كه طي آن يك شمش فولادي تبديل به لوله مي گردد. اين لوله ها معمولاً از شمش هاي فولادي توليد مي شوند اما توليد آن توسط مقاطع چهارگوش نيز امكان پذير است ولي هزينه را بالا مي برد. براي ساخت لوله فلزي بدون درز يا لوله مانيسمان از استاندارد ASTM به شماره A106 و A53 و همچنين استاندارد نفت و گاز API 5L استفاده مي شود.

 

طراحي اين لوله با ضخامت متفاوت به دستورالعمل هاي ويژه اي نياز دارد كه در استانداردها درج شده اند. ضخامت لوله مانيسمان در اندازه هاي مختلف توليد مي شود. هر چه قدر فشار سيال بيشتر باشد ضخامت لوله نيز افزايش خواهد يافت. در برخي از روش هاي توليد اين لوله ها، عمليات حرارتي خاصي بايد به كار رود. انتخاب روش توليد لوله مانيسمان بر اساس نيازهاي منطقه اي و امكانات كارخانه سازنده تعيين مي شوند.

لوله فولادي با توجه به روش توليد به عنوان لوله مانيسمان، نورد گرم و جوش داده شده كه توسط خم و جوشكاري ورق فولادي ساخته ميشوند، دسته بندي ميشوند. دو نوع لوله فولادي وجود دارد، يكي لوله بدون درز و ديگري يك درز جوش داده شده در طول لوله دارد. هر دو داراي كاربردهاي متفاوت هستند. لوله هاي سيم لس معمولا وزن كمتري دارند و ديوارهاي نازك تر دارند. آنها براي دوچرخه ها و حمل مايعات استفاده مي شوند. لوله هاي درزدار سنگين تر و سخت تر هستند. لوله هاي مانيسمان به دليل ساختار محكم و سبك براي ساخت دوچرخه استفاده مي شود. فولاد ايرانيان از گذشته تا به امروز در زمينه فروش لوله مانيسمان فعاليت داشته است.

 

در ايران، به لوله سيم لس، لوله مانيسمان نيز ميگويند. مانيسمان، مهندس آلماني است كه اين روش را اختراع كرده است. در ميان انواع لولهها، لوله مانيسمان به دليل داشتن ساختار همگن در طول لوله، بسيار محكم ميباشد. فرآيند توليد لوله هاي مانيسمان در پايان قرن نوزدهم آغاز شد.

 

مراحل توليد لوله مانيسمان

در ابتدا شمش هاي فولادي را برش مي زنند. سپس شمش ها را داخل كوره هاي قوسي كه با استفاده از سوخت گاز گرمادهي مي شوند گرم مي كنند تا به مرحله سرخ شدن برسد. با استفاده از دستگاه الانگيتور سطح شمش ها را گرد مي كنند. بعد از آن شمش ها را به وسيله لخ پرس سوراخ مي كنند.

 

در مرحله شليك سمبه، سمبه را به داخل شمش فولادي شليك مي كنند كه با سرعتي بالا سمبه اي به طول ?? متر را داخل شمش فولاد مي كنند. در مرحله بعد اگر لوله مقدار كمي تاب داشته باشد آن را تاب گيري مي كنند تا صاف و يكدست شود. در اين مرحله سمبه را از داخل لوله جدا مي كنند. در مرحله بعد سر و ته لوله را گرفته و لوله به حالت گرد در مي آيد. در مرحله كشش، لوله را به اندازه هاي گوناگون تا ?? متر تحت كشش قرار مي دهند. پس از آن لوله را با آب و با فرآيندي خاص خنك مي كنند. لوله خنك شده را به دلخواه مشتري برش مي دهند. در مرحله آزمايش به وسيله كامپيوتر لوله را تست مي كنند تا ضايعات از مابقي جدا گردد. در مرحله پاياني لوله ها را به شكل شش ضلعي با تسمه محكم مي بندند و آماده بارگيري مي كنند.

اين لوله ها درز ندارند، يعني درزي كه در لوله هاي ديگر جوش داده مي شود در اين لوله وجود ندارد همين موضوع باعث بالا رفتن ميزان استحكام لوله ها مي شود. به طور كلي اين لوله ها با قطرهاي كم ساخته مي شود زيرا ساخت اين نوع لوله با قطر زياد سخت و هزينه بر مي باشد.

 

مقايسه لوله مانيسمان با ساير لوله هاي صنعتي


لوله مانيسمان، لوله هاي فولادي درزدار و انواع لوله فلزي براي نصب در شرايط ويژه نظير فشارهاي عملياتي بالا طراحي شده اند. البته ساير لوله هاي صنعتي نظير لوله پلي اتيلن و لوله يو پي وي سي (UPVC) نيز قابليت نصب در فشار معمولي و فشار بالا را دارند اما در برخي موارد بنا بر صلاحديد مهندسان بايد از نوع به خصوصي لوله و اتصالات در سيستم هاي لوله كشي و تأسيسات استفاده شود.

 

لوله پوش فيت، لوله پلي اتيلن و لوله يو پي وي سي اكثراً براي انتقال آب و فاضلاب در شبكه هاي مختلف مناسب هستند. انواع لوله صنعتي صرف نظر از كاربردهاي آن ها، داراي ديواره بسيار مقاومي هستند و مي توانند در برابر تغييرات شرايط محيط پايدار بمانند.

 

ساخت لوله مانيسمان در ايران


براي اولين بار در ايران لوله مانيسمان يا بدون درز در دو مرحله خشن كاري و ظريف كاري ساخته شد. اين لوله ها حداكثر تا قطر ?? اينچ توليد مي شوند و لوله هاي با درز در قطرهاي بالا توليد مي شوند. در موارد خاص توانايي ساخت لوله هايي بدون درز تا قطر ?? اينچ نيز گزارش شده است.

 

خواص لوله مانيسمان

لوله هاي مانيسمان در اندازه هاي مختلف توليد مي شوند. با اين حال، در توليد لوله با قطر بزرگ محدوديت وجود دارد. لوله هاي مانيسمان به طور گسترده اي در توليد اتصالات لوله اي مانند زانو استفاده مي شود. بعضي خواص لوله را مي توان در طول توليد كنترل كرد. به عنوان مثال، قطر لوله اغلب  بسته به نحوه استفاده از آن، تغيير مي كند. قطر اين لوله ها از لوله هاي كوچك استفاده شده براي توليد سوزن هاي زير جلدي، تا لوله هاي بزرگ تغيير مي كند. قطرهاي بزرگ، براي انتقال  گاز در سراسر شهر است. همچنين  ضخامت ديواره لوله مي تواند كنترل شود. اغلب نوع فولاد نيز بر استحكام و انعطاف پذيري لوله تاثير ميگذارد. ديگر مشخصات قابل كنترل شامل طول و مواد پوشش است.

 

لوله مانيسمان، در اطرافش، همگني عالي را دارد. به همين دليل در برابر فشار داخلي و پيچ خوردگي بسيار مقاوم است. با توجه به اين ويژگيها، لوله مانيسمان بطور گستردهاي در حفاري و پالايش نفت و گاز طبيعي استفاده مي شود.

 

جوش لوله هاي درزدار به عنوان يك نقطه ضعف و آسيب پذير در برابر شكست و خوردگي ديده مي شود. لوله هاي فولادي جوش داده شده مي توانند فشار كاري كمتري نسبت به لوله مانيسمان داشته باشند. (حدود 20 %) همچنين مقاومت دربرابر خوردگي لوله هاي مانيسمان بالاتر از لوله هاي درزدار است.

 

لوله هاي مانيسمان را براي جوش پذيري آزمايش نمي كنند. در صورتي كه براي لوله هاي جوش داده شده، حتما اين كار انجام ميشود.

لوله مانيسمان رده 20 بيست لوله مانيسمان رده 40 چهل لوله مانيسمان رده 80  هشتاد |

(0)

(0)

لوله گاز API سپاهان اي پي آي

لوله api سپاهان اصفهان قيمت به روز

مشخصات فني لوله API


موسسه نفت آمريكا (American Petroleum Institute) كه به اختصار API ناميده مي­شود، بزرگترين و تنها موسسه­ي ملي تامين كننده­ي همه جانبه­ي تجهيزات صنايع نفت و گاز خام در ايالت متحده­ي آمريكا مي­باشد. انجمن داراي بيش از 625 عضو از بين شركت­هاي بزرگ بوده كه در صنايع اكتشاف و توليد و بازاريابي نفت، خطوط لوله و تجارت دريايي و ارائه­ي خدمات فعاليت دارند. ماموريت موسسه نفت آمريكا برقراي امنيت در صنعت سراسر جهان و به منظور بالا بردن اطمينان جهاني براي سرمايه­گذاري در صنعت نفت و گاز طبيعي آمريكا مي­باشد.

 

استانداردهاي لوله API


API شامل 685 استاندارد و دستورالعمل­هاي اجرائي مي­باشد. تعداد زيادي از اين استاندارد­ها در قوانين دولتي و فدرال گنجانيده شده­اند و همچنين در موسسه بين المللي استاندارد سازي (International Standardization Organization (ISO)) به تصويب رسيده­اند. فعاليت­هاي API طي 85 سال گذشته منجر به پيشرفت تجهيزات صنايع نفت و پتروشيمي و همچنين استاندارد­هاي عملياتي شده است. استاندارد­ها و دستورالعمل­هاي اجرائي API شامل همه­ي بخش­هاي صنعت نفت و گاز مي­باشند و كليه­ي استاندارد­ها براي استفاده­ي كاربردي از تجهيزات و مواد قابل تعويض و روش­هاي مهندسي بدون نقص، قابل استفاده هستند.

 

متريال انتخابي مورد استفاده در كاربرد­هاي نفتي مي بايست الزامات استاندارد­هاي موسسه نفت آمريكا (API)، انجمن تست مواد آمريكا (ASTM) و موسسه­ي ملي استاندارد­هاي آمريكا (ASNI) را در برداشته باشند. كليه­ي استاندارد­ها داراي طراحي پيچيده همراه با مشخصات و آزمايش­هاي استاندارد­سازي مي­باشند. خطوط لوله­ي طراحي شده بر اساس اين استاندارد­ها، از نظر كيفي و ايمني طراحي قابل اعتماد مي­باشند.

 

گريد لوله API


گريد لوله در واقع توضيح دهنده­ي متريال يا جنس لوله مي­باشد. استاندارد­هاي مختلف، تعاريف مختلفي براي جنس­ لوله­هاي آب، نفت و گاز تعريف كرده­اند. هر گريد لوله، تركيب شيميايي، خواص مكانيكي و شيميايي و در نتيجه كاربرد و مشخصات منحصر به فرد خود را دارد.

 

استاندارد API 5CT


استاندارد­هاي API 5CT مشخصات الزامي گريد­هاي API لوله­هاي فولادي مورد استفاده در جداره و مغزي چاه را مشخص مي­كند.

اين استاندارد معادل با استاندارد ISO 11960 مي­باشد. در اين استاندارد، گريدهاي لوله­هاي فولادي به دسته­هاي H40، J55، K55، N80-1، L80-Q، L80-9Cr، L80-13Cr، C90-1، T95-1، C110، P110 و Q125 تقسيم بندي مي­شوند. انتخاب فولاد مورد استفاده در هر سيستم وابسته به شرايط كاري مي­باشد. در سيستم­هاي نفت و يا گاز طبيعي، زماني كه مقدار بسياري كمي از هيدروژن سولفيد (H2S) به صورت محلول حضور داشته باشد، شرايط سرويس ترش ناميده مي­شود. گاز هيدروژن سولفيد علاوه بر اين­كه براي سلامتي انسان و ساير موجودات زنده خطرناك مي­باشد،به طور قابل توجهي عملكرد لوله­هاي فولادي را تحت اثر قرار مي­دهد. حضور هيدروژن سولفيد و اثر منفي آن بر فولاد منجر به ترك خوردگي همراه با تنش (SCC ) مي­شود. با توجه به شرايط كاري نامناسب در حضور هيدروژن سولفيد، گريد­هاي فولادي API بايد با دقت بيشتري انتخاب شوند.كنترل پارامتر­هاي بحراني مانند ريز ساختار، تركيب شيميايي، عمليات­هاي حرارتي حين فرآيند منجر به افزايش يافتن مقاومت به ترك خوردن در اثر خوردگي توام با تنش ناشي از حضور هيدروژن سولفيد مي­باشند. اين گريد­هاي اختصاصي، به طور قابل توجهي مقاومت فولاد­هاي API را افزايش داده و مطابق با استاندارد­هاي NACE TM 0177 و IRP 1.8 توليد مي­شوند.

 

گريد­هاي API قابل استفاده در شرايط معمول سرويس شامل فولاد­هاي زير مي­شوند:

 

API H40: متريال متداول مورد استفاده در خطوط لوله بر اساس مشخصات تعيين شده در استاندارد API 5T مي­باشد.

API J55: اين فولاد نيز مورد استفاده زيادي در خطوط لوله داشته، و شباهت زيادي به گريد API K55 دارد، اما گريد J55 تنش تسليم كمتري نسبت به K55 دارد.

API K55: اين گريد بيشترين استفاده را در جداره­هاي چاه داشته و مطابق با الزامات API 5CT ساخته و مورد استفاده قرار مي­گيرد.

API N80 TYPE I: گريد ارزان قيمت قابل جايگزيني با گريد API N80 كوئنچ و تمپر شده (ديواره هايي با ضخامت كمتر از inch 0.5) مي­باشد. انرژي جذب شده از تست ضربه مي­بايست شرايط API SR16 را برآورده كرده كه كمتر از انرژي جذب شده براي فولاد N80 كوئنچ و تمپر مي­باشد.

API N80 Q: متريال ساخته شده مطابق با استاندارد API 5CT بوده و مي­بايست كوئنچ و تمپر شود.

API R85: گريد API با الزام استحكام تنشي در محدوده گريد­هاي T95 و USS C95 بوده با اين تفاوت كه الزامي براي سختي آن در استاندارد تعيين نشده و مطابق با استاندارد نيازي به انجام آزمون براي بررسي خوردگي توام با تنش سولفيدي نمي­باشد و به همين دليل براي استفاده در چاه­هاي ترش توصيه نمي­شود.

 

مشخصات فني لوله گاز سپاهان


لوله گاز API سپاهان -  لوله گاز خانگي در شاخههاي 6 متري توليد و به بورس لوله و اتصالات عرضه ميشود. گروه صنعتي سپاهان اين لولههاي گازي را از ورق آهن Gr_BPSL2 توليد ميكنند. همچنين در ليست مشخصات انواع لوله گاز API و درزدار سبك، ضخامت لوله و وزن لوله نيز نوشته شده كه با توجه به مهندسي لولهكشي ساختمان و پروژه خود ميبايست بررسي نماييد كه اين نوع لولهها براي كار شما مناسب خواهد بود يا بايد از لوله مانيسمان براي لوله كشي گاز استفاده نماييد. همچنين از ديگر مشخصات فني لوله گاز كه در ليست آن نوشته شده تعداد هر شاخه در بنديل آن و وزن كل بنديل ميباشند.
مشخصات فني لوله مانيس گاز خانگي سايز 1/2 اينچ با ضخامت 2.8 ميلي متر و وزن هر متر لوله گاز 1/2 اينچ نيز 1.28 كيلوگرم است. وزن شاخه شش متري لوله گاز 7.68 كيلوگرم است. در هر بنديل خروج پيدا كرده از كارخانه لولهسازي سپاهان اصفهان در اين سايز 169 عدد لوله يك دوم اينچ API است.
ضخامت لوله گاز خانگي سايز 3/4 اينچ يك دهم ميلي متر بيشتر از سايز قبلي بوده و 2.9 ميليمتر است. وزن يك متر لوله گاز خانگي سه چهارم اينچ 1.7 كيلوگرم و وزن شاخه كامل اين لوله 10.7 كيلوگرم ميباشد.
لوله گازي API 5L سايز يك اينچ ضخامت 3.4 ميليمتر داشته و براي مصارف توكار استفاده ميشود. وزن يك متر لوله گازي يك اينچ 2.56 كيلوگرم است و قيمت آن را نيز ميتوانيد با شمارهگيري با مجموعه گالواپايپ بورس فروش و ارائه قيمت آنلاين بازار لوله و اتصالات آهن ايرانيان ، 09123649705 تماس حاصل فرماييد.
ضخامت لوله مانيسگاز سايز 1/41 اينچ 3/6 ميلي متر بوده و وزن كل شاخه 6 متري اين سايز نيز 20.58 كيلوگرم است. انواع لوله مانيسمان و لوله گازي به صورت كيلويي هم به فروش ميرسند و همانطور كه در بالا ذكر كرديم قيمت لوله مانيسمان كيلويي هم از قيمت لوله گاز بيشتر خواهد بود.

 

اطلاعات كلي در موردلوله گاز تو كار (مانيس گاز)

 

لوله گاز سپاهان براي مصارف خانگي تحت استانداردهاي بين المللي API 5L و ملي ISIRI 3574 با برند ثبت شده مانيس گاز ، جايگزين لوله هاي     بدون درز(شناخته شده با نام مانيسمان) در لوله كشي هاي توكار ساختمان شده است. برگزاري جلسات متعدد تيم هاي كارشناسي سپاهان با بازرسين  نظام مهندسي استان ها و انجام موفقيت آميز آزمايشاتي به مراتب سخت گيرانه تر از الزامات استاندارد ISIRI 3360 مربوط به لوله گاز خانگي منجر به اخذ مجوزهاي لازم براي جايگزيني لوله هاي مانيس گاز سپاهان بجاي لوله هاي بدون درز گرديده است .

شركت گروه صنعتي سپاهان (با مسئوليت محدود) در تاريخ ??/?/???? تحت شماره ???? در اداره كل ثبت شركتها و مالكيت صنعتي اصفهان و سپس براساس مصوبات مجمع عمومي فوق العاده مورخ ?/?/????، در تاريخ ?/?/???? در تهران تحت شماره ????? به نام شركت گروه صنعتي سپاهان (سهامي خاص) به ثبت رسيده است.

به موجب صورتجلسه مجمع عمومي فوق العاده مورخ ??/??/????، نوع شركت از سهامي خاص به سهامي عام تبديل شده است. ضمناً شركت طبق مصوبه مورخ ??/??/???? هيأت محترم پذيرش، به عضويت سازمان بورس اوراق بهادار تهران پذيرفته شد. مركز اصلي شركت در تهران و كارخانه آن در اصفهان واقع است.

منبع : قيمت ميلگرد آهن ايرانيان


برچسب: قيمت لوله مانيسمان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۰۳:۲۷ توسط:saman موضوع: