پارس بلاگ پارس بلاگ .

پارس بلاگ

همه چيز درباره ي پكيج ديواري

همه چيز درباره ي پكيج ديواري

 

 همه چيز درباره  پكيج

 

گرمايش مناسب محل سكونت و آب گرم بهداشتي، از نيازهاي اوليه بشر مي باشد.شايد هنوز هم استفاده كردن از كرسي‌هاي زغالي و بخاري‌هاي نفتي را در بعضي از نقاط كشور عزيزمان مشاهده بكنيم، ولي حقيقت اين مي باشد كه با توجه به فراواني گاز طبيعي و برقراري امكان دسترسي داشتن  به اين موهبت الهي، تكنولوژي را بر آن داشته است كه راهكارهاي جديدي را براي بشر آماده ومهيا  مي سازد. پكيج ديواري دستگاهي مي باشد كه جايگزين موتورخانه مركزي شوفاژ گرديده است و آب گرم موردنياز جهت تأمين گرمايش محيط، به‌وسيله رادياتورها و آب گرم بهداشتي جهت مصرف روزمره از قبيل شستشو، استحمام و غيره را ايجاد مي‌ كند.

 

در حال حاضر، پكيج ديواري  جز متداول‌ترين وسيله ايجاد گرمايش شوفاژ در سراسر دنيا مي باشد.عدم اشغال  كردن فضاي مفيد، ايمني بسيار بالا، استقلال كامل هر واحد مسكوني و رضايت كامل و كافي از عملكرد و كارايي  پكيج ديواري، تقريباً جايي براي ترديد در استفاده از اين سيستم در منازل و واحدهاي تجاري باقي نمي‌گذارد. راندمان بالا و مصرف بهينه سوخت گاز، از ديگر عواملي هستند كه دستگاه‌هاي اجرايي را نيز تشويق به توسعه استفاده از پكيج ديواري مي‌نمايد.

 

پكيج ديواري، كه فقط نوع فن دار آن از نظر استانداردهاي معتبر دنيا تائيد مي‌شود ، علاوه بر تأمين كردن  گرمايش داخل خانه يا محل تجاري، از طريق رادياتور يا فن‌كوئل يا گرمايش از كف، آب گرم بهداشتي را نيز به‌صورت فوري در اختيار مصرف‌كننده قرار مي‌دهد. همچنين تركيب اين دستگاه با كولرگازي از طريق يك كويل آب گرم، مي‌تواند علاوه بر صرفه‌جويي در مصرف انرژي، گرمايش مطبوع‌تر و ارزان‌تري را براي مصرف‌كننده مهيا سازد.

8jlg_image1.jpg

استفاده از دودكش مخصوص، كواكسيال (دوجداره) در هنگام نصب پكيج ديواري، اين امكان را فراهم مي‌نمايد كه علاوه بر خروج دود ناشي از كاركرد دستگاه به محيط خارج، هواي مصرفي موردنياز دستگاه نيز از محيط خارج تأمين گردد و درنتيجه ايمني كاملي براي مصرف‌كننده فراهم مي‌شود.

 

روش عملكرد زمستاني

 

پكيج ديواري در فصل زمستان آب گرم مدار گرم‌كننده را ايجاد مي‌كند.وقتي شير آب گرم مصرفي باز شود با عبور جريان آب از سنسور فشار ميكروسوِئيچ اين سنسورفعال شده و با ارسال فرمان به شير سه طرفه برقي از طريق برد كنترل الكترونيك ،مدار رادياتور ها موقتاً قطع شده و آب مدار گرم‌كننده به مبدل حرارتي ثانويه پوسته – لوله هدايت مي‌شود. به‌اين‌ترتيب آب گرم مصرفي به‌صورت فوري تأمين مي‌گردد.بلافاصله پس از بسته شدن شير آب گرم مصرفي شير سه‌طرفه برقي به‌طور خودكار آب گرم مدار گرم‌كننده را به مدار رادياتور هدايت مي‌كند.

 

نحوه عملكرد تابستاني

 

در اين حالت پكيج ديواري تنها در زمان نياز به تأمين آب گرم مصرفي به‌صورت خودكار روشن مي‌شود. هنگامي‌كه مصرف‌كننده يكي از شيرهاي آب گرم را باز مي‌كند، فرمان روشن شدن مشعل از طريق ميكروسوئيچ سنسور فشار بورد كنترل الكترونيك صادرشده و آب گرم مصرفي با بهره‌گيري از مبدل حرارتي ثانويه پوسته ولوله به‌صورت فوري تأمين مي‌شود. با بسته شدن آب گرم مصرفي بلافاصله دستگاه خاموش خواهد شد.

 

مزاياي پكيج ديواري

 

مزاياي پكيج ديواري عبارتند از: استقلال واحدهاي مسكوني از يكديگر،استقلال هر واحد مسكوني در تأمين آب گرم مصرفي و گرمايش محيط،عدم نياز به احداث موتورخانه مركزي،امكان كنترل سيستم در داخل ساختمان، عدم هزينه شارژ ماهانه و تعمير و نگهداري،سهولت در نصب ، راه‌اندازي ، سرويس و نگهداري،راندمان بالاتر نسبت به موتورخانه مركزي،امنيت بالاتر به خاطر و جود سنسورهاي آب گرم مصرفي و شوفاژ و سنسور دود و …، عدم اشغال فضاي مفيد در ساختمان‌ها، ابعاد كوچك، تقريباً به‌اندازه يك دستگاه آبگرمكن ديواري معمولي تنظيم دما به ميزان دلخواه،تأمين آب گرم دائم و فراوان در كمترين زمان و جلوگيري از اتلاف انرژي، تأمين گرمايش واحدهاي مسكوني تا متراژ حداكثر ??? مترمربع به‌صورت كامل، كاركرد آرام و بدون صدا، راندمان حرارتي بالا همزمان با صرفه‌جويي در مصرف سوخت، كوتاه شدن مسير لوله‌هاي انتقال آب گرم رادياتور و آب گرم مصرفي به محل موردنظر و درنتيجه جلوگيري از اتلاف انرژي و زمان.

 

معايب پكيج ديواري

 

علاوه برمزاياي فوق، تنها عيب پكيج ديواري اين است كه فضايي معادل يك كابينت از حجم آشپزخانه را اشغال مي‌كند.

 

انواع پكيج

 

انواع پكيج عبارتند از: زميني،ديواري، دودكش دار و فن دار.

 

شما همچنين مي توانيد براي خريد و ديدن انواع پكيج به فروشگاه آنلاين چلونگر كه عرضه و ارائه كننده كالاي تخصصي ساختماني مي باشد مراجعه كرده و در صورت نياز خرد خود را ثبت كنيد.


برچسب: همه چيز درباره ي پكيج ديواري،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۵۳:۳۱ توسط:saman موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :